May 12, 2013

Spanish Melons / Spanske meloner

Spanish Melons


Fumbling my radio in a new moon night I delete all the preset stations. "All" is a big word; I live in Denmark and we ain't got that many to choose from. Besides, I get more and more picky with music as I age. At least with the stuff the radio stations play. If it's not stupid, flat, mass-produced pop crap, it's stupid unmusical and monotonous rap or a narrow-minded choice of classical ... At least the jazz station gives me some joy once in a while.


Spanish melons
a girl I've forgotten
dressed for spring


I finally get my faves punched in again and go for a piss. On the way back to bed I decide to watch 8 1/2 instead. Fellini might give me better dreams .


after the Ascension
I play my worn
humdrum



-*-




Spanske meloner


På en nymånenat fumler jeg med min radio og kommer til at slette alle de stationer, jeg har lagt ind som faste. ”Alle” er et stort ord; jeg bor i Danmark og vi har ikke det store udvalg, og derudover bliver jeg mere og mere kræsen m.h.t. musik, efterhånden som jeg ældes. I hvert fald med hvad der kommer ud af radioen. Hvis det ikke er mudder-hjernet poplort, er det umusikalsk dumt rap eller et snæversynet udvalg af klassisk … I det mindst gi'r jazzkanalen mig en lille optur indimellem.


Spanske meloner
en pige jeg har glemt
i forårstøj


Jeg får dog lagt kanalerne ind igen og går ud for at pisse. På vej tilbage til sengen får jeg lyst til at se 8½ i stedet. Fellini kan måske give mig bedre drømme.


efter himmelfarten
flytter jeg stolen tilbage
til trummerummet

No comments:

Post a Comment